Om föreningen

Tröinge Park C är en liten fristående förening med 41 st lägenheter som stod klar i februari 2018. Här är alla välkomna och vi har en trevlig och familjär ton när vi möter våra grannar i trapphuset. Eftersom vi äger föreningen tillsammans hjälps vi åt att hålla den i gott skick. Alla kan bidra med det den är bra på.

Tröinge Park C är ett högt hus på 10 våningar byggt i betong. Genom smarta planlösningar är det väldigt tyst och lugn miljö där man knappt märker av sina grannar och inte störs av insyn. Här finns lägenheter för alla, från små tvåor till stora treor/fyror på närmre 100kvm och milsvid utsikt. Alla lägenheter har stora balkonger eller uteplatser som i de flesta fall är inglasade vilket ger längre nyttjandetid. Våra fönster är stora och naturen finns direkt utanför dörren vilket ger en väldigt härlig atmosfär i våra lägenheter.

Vi har en stor entré där man finner viktig information som rör föreningens medlemmar. Dessa annonseras på den färgglada anslagstavlan. Det är här medlemmarna meddelar varandra om eventuella fester eller händelser i huset och våra olika intressegrupper håller oss uppdaterade om vad som är på gång.

Förutom våra lägenheter har vi rullstolsrum för förvaring av rullstol, rullator mm. Här finner ni bruna påsar till ert matavfall. Föreningen har även lägenhetsförråd på 3-5kvm per lägenhet, gästlägenhet med bastu, miljöhus, ett cykelförråd samt garage.

Tröinge Park C ligger inbäddad i grönska från de intilliggande grönområdet. Ovanpå vårt garage har vi en stor gräsyta och en uteplats med bänkar och utegym. Vi har även en trevlig uteplats på framsidan framför vår entré. Önskar man grilla är det lämpligt att göra det på plattorna på framsidan eller på den grusade uteplatsen på baksidan. Se till att ha tillgång till släckningsutrustning om olyckan skulle vara framme.

Parkering för cykel och bil

Det finns möjlighet att förvara sin cykel både inomhus och utomhus. Tröinge Park C har ett cykelförråd i anslutning till garaget där man kan förvara sin cykel om den behöver vara inlåst. Används cykeln väldigt sällan är föreningen tacksam om cykeln istället förvaras i sitt egna förråd p.g.a. platsbrist.

I garaget finns en elektrisk cykelpump precis innanför porten. Tänk på att hålla ordning så inte de olika ventilerna försvinner. Det finns även ett munstycke som går att använda för att pumpa upp bollar och dyligt. Det finns även ett stort cykelställ i anslutning till entrén där det går bra att parkera sin cykel.

Brf. Tröinge Park C har 44 p-platser för bil (20 st i garage och 24 st utomhus varav en inomhus och en utomhus är handikappsparkering). Parkeringsplatsen följer inte lägenheten utan det finns separat kö för garageplats respektive parkeringsplats. Avtalet för parkering sköts av styrelsen. För att erhålla parkeringsplats skall man vara skriven på vår adress och parkeringen får ej hyras ut i andra hand. Platserna är avsedda för personbilar vilket innebär att husbilar, husvagnar, släpvagn, lättlastbil inte får stå på våra parkeringsplatser. Cyklar, däck, takboxar mm. förvaras på platser avsedda för detta och inte i markerade parkeringsrutor. Vill man ställa sig i kö för parkering kontakta styrelsen.

Bilparkering får endast ske på markerade platser. När det ställs bilar utanför markerade platser så är risken stor att inte räddningstjänsten kan komma fram, eller att din granne har problem att få tillgång till sin parkering. Det finns en gästparkering och vi användning av denna ska ett parkeringskort läggas synligt i vindrutan. För ytterligare parkering hänvisas till att parkering på gator och pendelparkeringen. Tänk på att det inte är tillåtet att parkera i rondellen eller närmre än 10m från korsningar, samt att grusvägen till röda villan är privat väg.

Gästlägenhet

I anslutning till vårt parkeringsområde finns en egen entré till vår gästlägenhet. Här finns två stycken gästrum som kan hyras. Badrum och pentry delas med gäster i det andra rummet. Ansvarig för rummet är den person som bokat och avgiften betalas vid incheckning. Husets medlemmar har tillgång till bastun även om gästrummen är bokade. Gästlägenheten används av styrelsen för deras möten och är därför otillgängligt för både uthyrning och bastubad under dessa möten. Mer information hittar ni under Gästlägenhet i menyn.

Sopsortering

Utomhus på området finns kärl för hushålls-sopor och komposterbart.

På området finns också ett miljöhus för sortering av metall, glas, papper, wellpapp, plast, batterier, glödlampor. Övriga sopor ska transporteras till Återvinningscentral och för detta har varje lägenhet ett återvinningskort som gäller för sex besök per år.

Teknisk Förvaltning

För den tekniska förvaltningen svarar HSB.